Βασικά σημεία
1. Το περιβάλλον προγραμματισμού MicroWorlds Pro
2. Εντολή Εμφάνισης δηλ Εξόδου Δείξε (4 μορφές)
Δείξε 200 / 5 (προσοχή στα κενά πριν κ μετά από κάθε σύμβολο πράξης
Δείξε "Καλημέρα
Δείξε [Σήμερα είναι Δευτέρα]
Δείξε (φρ [το κόστος της εκδρομής ανά μαθητή είναι] 200 / 5 "Ευρώ)
3. Μεταβλητές (σελ 193 κ 194)
α) θέση μνήμης β) όνομα γ) τιμή
δ) για να δώσουμε τιμή σε μια μεταβλητή - προσοχή "εισαγωγικά πχ Κάνε α" 2 ή Κάνε "χ "Γάτα
ε) για να χρησιμοποιήσουμε ή να εμφανίσουμε την τιμή που περιέχει μια μεταβλητή - προσοχή : άνω κάτω τελεία πχ Δείξε :α ή Δείξε :χ ή Κάνε "β 5 + :α
4. Άσκηση 2 α Να γίνει και το αντίστοιχο πρόγραμμα
Να γραφεί αλγόριθμος που να υπολογίζει (και να εμφανίζει) το εμβαδού τριγώνου.
Λύση
Πινακάκι
Δεδομένα | Επεξεργασία (τύποι) | Ζητούμενα |
Τρίγωνο Βάση β Ύψος υ | Ε = ( β * υ ) / 2 ; δ δ | Υπολογισμός Εμβαδού Ε Εμφάνιση Εμβαδού Ε |
Αλγόριθμος Πρόγραμμα Αποτέλεσμα την Οθόνη ή Μνήμη
1ο βήμα: Διάβασε β 1η Εντολή: ________________ _____________ | _____________
2ο βήμα: Διάβασε υ 2η Εντολή: ________________ _____________ | _____________
3ο βήμα: Υπολόγισε Ε = ( β * υ ) / 2 3η Εντολή: ________________ _____________ | _____________
4ο βήμα: Εμφάνισε Ε 4η Εντολή: ________________ _____________ | _____________
Σημείωση: Μετατρέψτε τον αλγόριθμο ώστε να εμφανίζει τη βάση, το ύψος και μετά το εμβαδό.
Ασκήσεις - Ερωτήσεις
1. Ποια είναι τα 3 βασικά μέρη του παράθυρου του περιβάλλοντος προγραμματισμού MicroWorlds Pro; _____________________________________________________
2. Η εντολή Δείξε είναι εντολή __________ ή αλλιώς __________ διότι ______________________________
3. Συμπλήρωσε κάθε μορφή της Δείξε με γενικό τρόπο
Δείξε __________________________________________
Δείξε __________________________________________
Δείξε __________________________________________
Δείξε __________________________________________
4. α) Γράψτε την έννοια της μεταβλητής στον προγραμματισμό. β) Είναι ίδια με την έννοια της μεταβλητής στα μαθηματικά;
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
5) α) Κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος μπορεί να αλλάξει το όνομα μιας μεταβλητής; Αιτιολογείστε την απάντησή σας.
β) Κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος μπορεί να αλλάξει η τιμή που είναι τοποθετημένη σε μια μεταβλητή; Αιτιολογείστε την απάντησή σας._______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
6. Συμπλήρωσε με γενικό τρόπο τις εντολές που χρησιμοποιούμε για να:
α) για να δώσουμε τιμή σε μια μεταβλητή __________________________________________
Αλγόριθμος Πρόγραμμα Αποτέλεσμα σε Οθόνη ή Μνήμη
1ο βήμα: ____________ 1η Εντολή _______________ ____________ | ____________
2ο βήμα: ____________ 2η Εντολή _______________ ____________ | ____________
3ο βήμα: ____________ 3η Εντολή _______________ ____________ | ____________
4ο βήμα: ____________ 4η Εντολή _______________ ____________ | ____________
5ο βήμα: ____________ 5η Εντολή _______________ ____________ | ____________
6. Συμπλήρωσε με γενικό τρόπο τις εντολές που χρησιμοποιούμε για να:
α) για να δώσουμε τιμή σε μια μεταβλητή __________________________________________
β) για να χρησιμοποιήσουμε ή να εμφανίσουμε την τιμή που περιέχει μια μεταβλητή __________________________________________
7) Άσκηση 2 β Να γραφούν οι κατάληλλες εντολές της MicroWorlds Pro και με βάση τον αλγόριθμο να γίνει το αντίστοιχο πρόγραμμα.
Να γραφεί αλγόριθμος που να υπολογίζει (και να εμφανίζει) το εμβαδού τραπεζίου.
Να γραφεί αλγόριθμος που να υπολογίζει (και να εμφανίζει) το εμβαδού τραπεζίου.
Λύση
Πινακάκι
Δεδομένα | Επεξεργασία (τύποι) | Ζητούμενα |
Τραπέζιο | Ε = ; | Υπολογισμός Εμβαδού Ε Εμφάνιση Εμβαδού Ε |
1ο βήμα: ____________ 1η Εντολή _______________ ____________ | ____________
2ο βήμα: ____________ 2η Εντολή _______________ ____________ | ____________
3ο βήμα: ____________ 3η Εντολή _______________ ____________ | ____________
4ο βήμα: ____________ 4η Εντολή _______________ ____________ | ____________
5ο βήμα: ____________ 5η Εντολή _______________ ____________ | ____________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου