Στο «μάτι του κυκλώνα» και πάλι
το Facebook…
Την παρέμβαση της Γερμανίδας Υπουργού
Κατανάλωσης, Ίλζε Άιγκνερ, προκάλεσε η νέα τακτική της ιστοσελίδας του
Facebook, που προβλέπει τη δυνατότητα διαβίβασης γενικών δεδομένων του
χρήστη σε τρίτους, ακόμα και χωρίς την άδειά του.
Στο ίδιο μήκος και η Ομοσπονδία των
Οργανώσεων των Γερμανών Καταναλωτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για
ανεπάρκεια προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο περιβάλλον
της συγκεκριμένης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, ενώ υπογραμμίζει
ότι «η ευθύνη για την προστασία των δεδομένων βαρύνει τον πάροχο και
όχι τον καταναλωτή».
Πάντως, προς το παρόν, η εταιρεία
Facebook φαίνεται μάλλον δεκτική στις παραινέσεις των βρετανικών αρχών.
μετά και την ανακοίνωση της πρόθεσής της να αποστέλλει στο εξής
αναφορά στην υπηρεσία προστασίας ανηλίκων, σε περίπτωση καταγγελίας
χρηστών για κακόβουλη παρουσία στην ιστοσελίδα.
Είχε προηγηθεί σχετική πρόταση από την
υπηρεσία για εγκατάσταση διακόπτη πανικού (panic button), η οποία και
συνυπογράφτηκε από τους επικεφαλής της αστυνομίας της Αγγλίας, της
Ουαλίας και της Σκωτίας. Πάντως, η αστυνομία της Bρετανίας θεωρεί
αναγκαία την εγκατάσταση του panic button σε κάθε σελίδα του Facebook.
Πηγές: BBC, lawnet
…ενώ ο ιδρυτής του δηλώνει ότι «η
ιδιωτικότητα δεν αποτελεί πια κανόνα για τις κοινωνίες»
Η δημοφιλία της on-line κοινωνικής
δικτύωσης υποδηλώνει ότι τα άτομα δεν προσβλέπουν πια στην ιδιωτικότητα,
σύμφωνα με τον ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg. Σε πρόσφατη
ομιλία του στην απονομή βραβείων Crunchie στο Σαν Φρανσίσκο, ο
επικεφαλής της δημοφιλέστερης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης
παγκοσμίως υποστήριξε ότι «η ιδιωτικότητα δεν αποτελεί πια κανόνα για
τις κοινωνίες».
Μεταξύ άλλων, ισχυρίστηκε ότι η
εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων αντανακλά τις αλλαγές στις συνήθειες
των καθημερινών ανθρώπων, υπογραμμίζοντας ότι η ριζική αλλαγή
συντελέστηκε μέσα σε πολύ λίγα χρόνια. Οι συγκεκριμένες θέσεις μάλλον
συμβάλλουν στην κατανόηση της πρόσφατης και άκρως αμφιλεγόμενης
απόφασης της εταιρείας να επιφέρει αλλαγές στις ρυθμίσεις ασφαλείας 350
εκατομμυρίων χρηστών του Facebook. Τέλος, παραδέχτηκε τη σημασία
εταιρείες σαν την δικιά του να απηχούν την αλλαγή «των κοινωνικών
σταθερών», ώστε να παραμένουν επίκαιρες και ανταγωνιστικές.
Πηγή: The Guardian
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου